298

Rudens nenoliedzami ir gada skaistākais laiks, kad apkārt ir krāsainas koku un krūmu lapas, kas priecē ar savu košumu. Vienā no tādām rudens dienām iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 9.a klase devās uz Rīgu, lai apmeklētu Latvijas Nacionālo bibliotēku, Dzelzceļa muzeju un Vecrīgu. Tā bija laba iespēja izbaudīt rudens dabas skaistumu, papildināt savas zināšanas vēsturē un izjust kopā būšanas prieku.

Rīga mūs sagaidīja tērpusies visā savā greznībā un spožumā. Izkāpuši no autobusa un izlocījuši kājas, mēs devāmies uz Latvijas Nacionālo bibliotēku. Moderns ēkas dizains neatstāja vienaldzīgu nevienu. Bibliotēkā mums pastāstīja par pastkartes vēsturi un piedāvāja uzzīmēt katram savu kartiņas dizainu. Nodarbības laikā mēs parādījām savu radošumu un talantu. Kad kartiņa bija uzzīmēta un izkrāsota, to varēja nodrukāt ar 100 gadu seno Bostonpresi.

Dzelzceļa muzejā mēs uzzinājām, kā mainījās sabiedrības uztvere un ceļošanas paradumi, pateicoties dzelzceļa attīstībai. Ekskursija sākās zālē, kur bija izvietots dzelzceļa nodaļu makets, dažāda veida lokomotīves, dzelzceļnieku forma dažādos laika posmos. Nodarbība notika dažāda tipa vagonos: III klases pasažieru vagonā, 20.gs. 20.gadu cietumnieku vagonā, 70.-80.g. salonvagonā un elektriskā vilciena vagonā, kā arī bija piedāvāta iespēja iejusties mašīnista lomā un iekāptt viņa kabīnē.

Pēcpusdienā mūs gaidīja Vecrīga ar savām šaurām, bruģētām ieliņām, vairākiem skaistiem dievnamiem un daudzveidīgu arhitektūru. Sadalījušies grupās, mēs meklējām atbildes uz kvesta “Cita Rīga” jautājumiem. Tā bija iespēja vēlreiz izbaudīt vecpilsētas skaistumu, risināt interesantas mīklas, iepazīt pilsētas vēsturi, pildot jautrus foto uzdevumus.

Noguruši, bet laimīgi un pilni jaunu iespaidu, atgriezāmies mājās. Brauciens palīdzēja pilnveidot un iegūt jaunas zināšanas vēsturē, kultūras un mākslas priekšmetos, kā arī attīstīt radošumu un vēl vairāk saliedēt mūsu tāpat jau draudzīgo kolektīvu.

Skolēnu iespaidi:

Vissvairāk man patika ekskursija pa Dzelzceļa muzeju, jo tā bija aizraujoša un interesanta. Mēs redzējām dažāda veida vagonus, bija iespēja pasēdēt lokomotīves mašīnista kabīnē. Gribējās vairāk uzzināt un apskatīt Latvijas Nacionālo bibliotēku. (Nika)                                                                                                                                                                       

Patika pastaiga un kvests Vecrīgā. Bija interesanti meklēt dažādus objektus un vietas, bet visinteresantāk bija Dzelzceļa muzejā, jo mums bija iespēja iejusties tālā pagātnē. (Darija)

Kopumā man viss patika, jo sevišķi muzejā un kvests Vecrīgā. Kvesta laikā mēs grupās meklējām dažādas vietas un mēģinājām atbildēt uz jautājumiem. Tas mums arī izdevās, redzējām daudz skaistu vietu un senas ēkas Vecrīgā. (Daniils)

Mēs apmeklējām Latvijas Nacionālo bibliotēku, kur zīmējām katrs savu paskarti. Aizraujoša bija ekskursija pa Delzceļa muzeju, kur mums deva iespēju pasēdēt dažādos vagonos un noklausīties stāstījumu par vilcienu vēsturi. (Jegors)

Neizsakāmas sajūtas atrodoties Vecrīgā! Es apbrīboju tās skaisto arhitektūru. Tā ir vieta, kur gribas būt pēc iespējas ilgāk un biežāk! (Viktorija)

Man patika muzejā un Vecrīgā. Bija interesanti meklēt dažādus objektus un viemlaicīgi baudīt Vecrīgas skaistumu un saulaino dienu. Bija jauki! (Alens)

Man patika apskatīt muzeja eksponātus, sevišķi interesants bija dzelzceļa nodaļu makets, kur kursēja rotaļu vilcieni. Kvesta laikā uzzināju daudz interesantu faktu no Vecrīgas vēstures. Kirills)

Latvijas Nacionālā bibliotēkā redzējām senās grāmatas, bija nodarbība, kuras laikā zīmējām paskartīti, tas nebija visai interesanti. Man gribējās pastaigāt pa bibliotēku un ieraudzīt zāles, kur ir grāmatas. Visinteresantāk man bija Dzelzceļa muzejā. (Dāniels)

Nereāli skaista arhitektūra Vecrīgā, esmu sajūsmā! Noteikti atbraukšu vēlreiz, lai pietiktu laika pastaigāt un apskatīt visu.Muzejā bija interesanti apskatīt dažādas klases vagonus un iejusties dažādos laika posmos. (Polina)

Ļoti gribējās ieraudzīt bibliotēku ne tikai no ārienes, bet arī iekšā, bet mums lika zīmēt paskartītes, jutos vīlusies. Interesanta ekskursija Dzelzceļa muzejā un kvests Vecrīgā, bet dažas atbildes uz jautājumiem bija grūti atrast. (Anastasija)

Lai gan brauciens uz Rīgu bija diezgan garš, tas tika uzreiz aizmirsts, kad nonācām īstajā vietā. Grandioza bibliotēkas ēka ar interesantu dizainu, žēl, ka iekšā mums neko neparādīja. Interesanti eksponāti un ģida stāstījums Dzelzceļa muzejā. Protams, arī Vecrīga ar savu seno arhitektūru un vēsturi. Ļoti skaistas baznīcas. Mani visvairāk iepaidoja Dama baznīca. (Anna)

Man ļoti patika muzejā. Tur mums parādīja dažādus vagonus, lokomotīves, arī ģides stāstījums par dzelzceļa vēsturi bija interesants. Vecrīgā minējām mīklas un meklējām objektus. Kaut arī visus neatradām, tomēr bija jauki un interesanti. (Kristina)

Bija jautri strādāt komandā un meklēt interesantas vietas Vecrīgā. Arī zīmēt savu pastkartīti bibliotēkā man bija interesanti, bet gribējās redzēt daudz vairāk, nevis vienu telpu. Muzejā gan bija forši un interesanti, jo mums daudz ko parādīja un atļāva iekāpt dažādos vagonos un lokomotīvēs. (Anna)

Visvairāk man patika Dzelzceļa muzejā, jo varēja visu apskatīt un iekāpt vagonos un mašīnista kabīnē. Bibliotēkā mēs zīmējām pastkarti un drukājām ar seno presi. Aizraujoši bija kopā ar draugiem pastaigāties pa Vecrīgu un meklēt atbildes uz jautājumiem. Man viss patika. (Aleksandrs)

Man no šī brauciena palika ļoti jauki iespaidi. Interesanti bija Dzelzceļa muzejā. Latvijas Nacionālā bibliotēka ir liela un iespaidīga ēka, žēl, ka mums neparādīja gandrīz neko. Kvests bija aizraujošs un interesants, Vecrīga ļoti skaista, sakopta un grezna. (Darja)

325    324

326    327]

328    329

                      330    331

332    333

334    335

336    337

 

 

 

 

18.novembrī Līvānos norisinājās ikgadējais un tradicionālais Līvenhofas skrējiens, kas bija veltīts Latvijas Republikas Proklamēšanas 103.gadadienai. Šis bija pusapaļās jubilejas 5.Līvenhofas skrējiens, kurā piedalījās nepilni simts dalībnieki. Jūdzes skrējienā 2.vietu ar rezultātu 5.55 izcīnīja mūsu vieglatlētis, 10.a klases skolēns Anrijs Krumplevskis.

20.novembrī Lietuvas pilsētā Vilkaviškis norisinājās 20.Tradicionālais skrējiens, kas tika veltīts lietuviešu vēsturniekam, ārstam Jonam Basanavičam. Vieglatlēti pārvarēja 5,9 km garu skriešanas distanci. 1.vietu savā vecuma grupā ar rezultātu 25.26 izcinīja 11.a klases skolniece Anastasija Kiseļe.

Apsveicam mūsu vieglatlētus un viņu treneri Andreju Domaņinu ar izciliem sasniegumiem un vēlam jaunas uzvaras!

322    323

 

 

 

 

1c

Mācību mobilitātes kurss: “ICT in your class” (Informācijas tehnoloģijas tavā klasē), Areadne LLC (Areadne Life Long Learning Centre) PIC: 924087379

Daugavpils 10. vidusskolas skolotāji noslēdz Erasmus+ KA1 projekta „Kompetents skolotājs- skolas attīstības pamats” (Competent teacher - the foundation for school development) realizēšanu.

No 2021.g. 6.novembra līdz 13. novembrim Grieķijā, Kalamatā notika profesionālās pilnveides kursi “ICT in your class” ( “Informācijas tehnoloģijas tavā klasē”), kuros piedalījās sākumskolas skolotāja Anžela Iekalne un angļu valodas skolotāja Valentina Lavrena. Kursu uzņemošā organizācija Areadne LLC (Areadne Life Long Learning Centre) ir skolotāju apmācības centrs, kas piedāvā dažādus skolotāju apmācības kursus uz vietas un tiešsaistē Grieķijā un ārvalstīs. Areadne pieder pieredzējušu skolotāju, pasniedzēju un skolotāju pasniedzēju grupai, kas atrodas Kalamatā, nelielā piejūras pilsētā Grieķijas dienvidos. Kursu organizatori ir pārliecināti, ka pārmaiņas var notikt tikai mikrolīmenī, tāpēc visas viņu programmas un projekti, neatkarīgi no tā, vai tie ir vietējie, valsts vai starptautiskie, ir vērsti uz mikroizmaiņām klasēs un kopienās visā pasaulē.

Daugavpils 10. vidusskolas pedagogiem ICT tēma ir īpaši aktuāla, jo jau dažus gadus tiešsaistes stundas Zoom platformā un citi informāciju tehnoloģiju veidi mūsu skolā ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa.

Kurss ir īpaši izstrādāts, lai palīdzētu dažādu jomu skolotājiem paaugstināt prasmes tehnoloģiju izmantošanā stundās, parādot tās vienkāršā veidā, kā mācību procesā iekļaut bezmaksas tīmekļa 2.0 rīkus.

Kursa beigās dalībnieku sagaidāmie mērķi bija: prast izmantot WEB 2.0 rīkus klasē, pilnveidot savas angļu valodas zināšanas, palīdzēt skolotājiem plānot izglītojošus pasākumus savām stundām, lai uzzinātu, kā kultūras mantojumu iekļaut mācību procesā, paaugstināt viņu motivāciju un gandarījumu ikdienas darbā; izprast Eiropas kultūru, attīstīt Eiropas pilsonības un identitātes sajūtu, piedaloties Eiropas skolotāju un pasniedzēju kopienā; daloties pieredzē un paraugpraksē starp dalībniekiem, iepazīties ar Europass rīku.

Kursa laikā mēs iemācījāmies izveidot emuārus, izmantot wiki; izmantot sociālos tīklus un citus IKT rīkus, piemēram, video rediģēšanu; izveidot vienkāršas un efektīvas prezentācijas tiešsaistē. Kursu laikā mēs pielietojām savas jauniegūtās zināšanas reāllaika scenārijā, kurā apmeklējām un izpētījām kādu apskates vietu (seno Mesīni, Kalamatas vēsturisko centru u.c.) un gatavojām tiešsaistes nodarbības izvēlētajā jomā.

Kursi tika organizēti praktisku nodarbību veidā. Strādājot individuāli, pāros un grupās, kursa dalībnieki tūlīt pielietoja iegūtās zināšānas praksē.

Nodarbības vadīja pieredzējuši pasniedzēji: Theano Adamopoulou, Thodoris Zevgetis un citi.

Kultūrvēsturiskā daļa – 2 ekskursijas gida pavadībā uz Kalamatas vēsturisko centru un uz seno pilsētu Messini tika iekļauta kursu programmā.

Mobilitātes noslēgumā tika saņemts Ariadne Lifelong Learning Centre sertifikāts par dalību apmācības programmā.

Mācību mobilitātē iegūtās vai aktualizētās zināšanas un kompetences būs aprobētas mācību procesā, kā arī izplatītas skolas metodiskajos pasākumos un Daugavpils pilsētas metodiskajās apvienībās.

Daugavpils 10.vidusskolas projektu: Nr:2020-1-LV01-KA101-077204 „Kompetents skolotājs - skolas attīstības pamats” (Competent teacher - the foundation for school development) līdzfinansē Eiropas Savienības Erasmus+ programma un administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra. Plašāku informāciju par Erasmus+ programmu var saņemt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājas lapā: http://www.viaa.gov.lv.

Šī publikācija (paziņojums) atspoguļo vienīgi autoru uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils 10.vidusskolas

angļu valodas pamatizglītības skolotāja Valentina Lavrena,

sākumskolas skolotāja Anžela Iekalne

319    320

                      321

 

 

 

 

42

          Patriotu nedēļas ietvaros vēstures un sociālo zinību, foto/video pulciņa skolotājas kopā ar 4.- 12.klašu skolēniem veidoja radošos darbus, veltot tos Latvijas 103.dzimšanas dienai.

         4.klašu skolēni pētīja, kādi svarīgi notikumi bija Latvijā , izvietoja tos Laika līnijā.

         5.klašu skolēni sociālo zinību stundās veidoja Daugavpils kultūras pieminekļu kvestu pa pilsētu, lai pilnveidotu savas zināšanas par Latvijas kultūras pieminekļiem.

         6.klašu skolēni vēstures stundās veidoja kolāžas atklātnes “Latvijas atspulgi”, kurās tika parādītas Latvijas dabas skaistākās un ievērojamākās vietas.

         7.-12.klašu skolēni sociālo zinību un vēstures stundās piedalījās viktorīnā par Latviju, kur pārbaudīja savas zināšanas par savu dzimteni.

         Foto\video pulciņa skolēni izveidoja foto izstādi “Manai Latvijai”, kurā atspoguļojās skolēnu redzējums uz māti zemi Latviju.

         Teātra pulciņš “Virpulis” izveidoja video sveicienu Latvijai.

          Cauri laikiem un gadiem skolēni saskatīja gan patriotisku noskaņu, gan veidoja secinājumus.

         Sveicam Latviju 103.dzimšanas dienā!

       Stundas novadīja vēstures skolotāja R.Repina un sociālo zinību, teātra mākslas un foto\video pulciņa skolotāja I.Petrova.

309   308

310   311

312   314

315   317

                       318   316

 

 

 

Page 2 of 11

eklase

VISC

Go to top