329

Pirms svarīgiem valsts svētkiem pievēršam īpašu uzmanību jēdzienam “valsts”, “patriots”, “patriotisms”, “pilsonis”, atceramies valsts tapšanas gaitu un nozīmīgas personības, skatāmies pašmāju filmas un videosižetus par Latviju. Lai atbildētu uz jautājumu, cik tomēr labi skolēni zina Latvijas vēsturi, latviešu valodas stundā tika rīkota interaktīvā erudītu spēle “Tu esi Latvija!”. 7.a klases skolēni atbildēja uz 32 jautājumiem par Latvijas vēsturi, simboliem, tradīcijām, kultūras mantojumu, vērtībām, Latvijas tapšanas vēsturē zīmīgām vietām, slavenām personībām, kuras ietekmējušas vēstures un kultūras attīstības procesus Latvijā. Vēstures zināšanas palīdz justies piederīgam savai dzimtai, tautai, valstij, savukārt piederība ļauj saprast, ka mēs katrs esam atbildīgi par to, kādi esam visi kopā, kā arī padomāt par savu ieguldījumu Latvijas kopējā vēsturē.  

         Viktorīnas uzvarētāji:

I vieta – Darja Smirnova

II vieta – Anastasija Griņeviča, Marita Lavrivjaneca

III vieta – Gļebs Zaicevs, Roberts Sneško, Ksenija Samuša

Izvērtējot savus panākumus viktorīnā un apkopojot savas zināšanas par dzimto valsti, skolēni izveidoja radošo darbiņu „TOP 10: Kāpēc ir vērts apmeklēt Latviju”. Rezultātā no 270 piedāvātajiem iemesliem tika veidots 7.a klases TOP10, kurā ietilpst visspilgtākās un biežāk atkārtotās skolēnu asociācijas par Latviju.

 330

S             Stundas sagatavoja latviešu valodas skolotāja Natālija Mihailova.        

 

 

 

 

301

           18.novembris vai pat viss novembris, kas ir Latvijas valsts mēnesis, varētu būt tas laiks, kad latviešu nacionālo ēdienu receptes var atcerēties un pamēģināt pagatavot. Latvieši velta ļoti lielu uzmanību ēdiena gatavošanai svētkos, jo tā mēs varam saglabāt tradīcijas un īsto Latvijas garšu, ko mūsu senči atstāja mums.

           Novemba mēnesī dizaina, mājturības un tehnoloģiju stundās 4., 7. un 9.klašu skolēni attālināti un klātienē iepazinās ar latviešu nacionālajiem ēdieniem un mācījās gatavot tos sev un savai ģimenei.

           Jaunieši paši no dažādiem avotiem izvēlējās latviešu nacionālo ēdienu receptes un iepazinās ar tām, noskaidroja, kādi produkti, darbarīki un piederumi ir nepieciešami ēdienu gatavošanai, rēķināja, cik maksā produkti visai ģimenei, sastādīja gatavošanas secību. Un pēc tam, ievērojot drošības noteikumus, gatavoja izvēlētos ēdienus, dekorēja tos, klāja galdu pusdienām, fotografēja darba procesu un degustācijas laikā noskaidroja, kas izdevās un kas nav izdevies.

           Skolēni strādāja nopietni, radoši un veiksmīgi. Viņi atrada interesantas un oriģinālas latviešu nacionālo ēdienu receptes un gatavošanas laikā lika savos ēdienos fantāziju un dvēseli.  

          Pēc tēmas beigšanas izveidojās latviešu nacionālo ēdienu recepšu galerija.

405

406

326

325

        

           Savukārt, 8.klašu skolēni iepazinās ar latviešu tautas tērpiem, to komplektiem, rotaslietām, valkāšanas tradīcijām. Jaunieši noskaidroja, ka latviešu tautas tērpiem, kā nacionāli savdabīgai latviešu kultūras mantojuma sastāvdaļai, ir ļoti liela nozīme, kā arī uzzināja, kā var atšķirt dažādu novadu tērpus pēc to darināšanas paņēmieniem, izmantotajiem rakstiem, krāsu izvēles un valkāšanas īpatnībām.

           Skolēniem bija piedāvāts radošais uzdevums: izveidot kolāžu, ievērojot latviešu tautas tērpu raksturīgās īpatnības. Skolēni varēja izmantot dažādas tehnikas un materiālus.

           Skolēni strādāja radoši un veiksmīgi, izrādot savu fantāziju un jaunradi. No skolēnu radošajiem darbiem tika izveidota latviešu tautas tērpu izstāde.

324

 

           5.-6.klašu skolēni mājturības un tehnoloģiju stundās iepazinās ar latviešu etnogrāfiskajām zīmēm, latviešu rakstiem, kompozīcijas veidiem. Izmantojot iegūto informāciju, skolēni centās izdomāt un uzzīmēt savus rakstus, ievērojot latviešu tautas zīmju veidošanas nosacījumus.

           Tēmas nobeigumā skolēni no diegiem gatavoja dekorus sarkanbaltsarkanā krāsā un rotāja tos ar latviešu etnogrāfiskajām zīmēm un rakstiem. Izgatavotie dekori atstāja brīnišķīgu iespaidu. Savus radošos darbus skolēni uzdāvināja skolai, lai varētu izmantot skolas rotāšanā valsts svētkiem.

327           

 

 

 

301          

             7.klašu skolēni strādāja pie projekta “Ražots Latvijā”, kur rotāja savu izstrādājumu ar latvju etnogrāfiskām zīmēm.

             Šis darbs sastāvēja no vairākiem etapiem. Teorētiskā daļa: tika vākta informācija par latviešu ornamenta nozīmi, tā atsevišķiem elementiem. Interesanti bija uzzināt par mūsdienu uzņēmumiem, kas izgatavo produkciju ar Latvijas simboliku.

             Praktiskajā daļā bija vajadzīgas prasmes attēlot etnogrāfiskās zīmes uz konkrēta priekšmeta. Pašiem bija jāizskaitļo forma un izstrādājuma izmērs, kā arī jāizvēlas ornamenta kompozīcija. Nākamais etaps - akurāti un precīzi izgriezt ar papīra nazi, noformēt un aprakstīt izstrādājuma nozīmi.

             Kā kompetenču pieejas rezultāts dizaina un tehnoloģiju stundās kļuva izstāde ”Ražots Latvijā”, kas veltīta Latvijas dzimšanas dienai.

335    336

337    338

 

 

 

 

 

         Konkursa mērķi: sekmēt radošas, atbildīgas, sevi un citus cienošas, harmoniskas personības veidošanos, veicinot dažādu tautību un nozaru pedagogu un skolēnu savstarpējo sadarbību un pieredzes apmaiņu.

         Konkursa organizatori aicinā pārdomāt un attēlot –

Vai mūsu laikmetā ir aktuāla nepieciešamība pēc harmonijas?

Kā to sasniegt dzīvē?

Vai harmonija ir kā vērtība tavas tautas kultūrā? Kur tā atrodama?

Vai varam atrast harmoniju dabā? Kādas ir cilvēku un dabas attiecības?

Vai tava nākotnes vīzija saistās ar harmoniju vai haosu?

         Diemžēl šoreiz mūsu audzēkņi neiekļuva no 529 iesūtītajiem darbiem 180 žūrijas izvēlēto laureātu vidū. Paldies par jaukajiem darbiem! (Bogdanoviča Sofija 8.b, Maskaļonoka Viktorija 8.a, Grudiņina Nika 8.a, Ņikitina Kristina 8.a, Dorofejeva Darja 6.a, Čikanova Polina).

320

 

 

 

 

301

         Patriotiskās nedēļas noskaņojumā 8.klašu skolēni, izmantojot dažādus tiešsaistes vizualizēšanas rīkus, nodarbojās ar asociāciju vizualizēšanu par tēmu "Mana Latvija", skolēni vizualizēja latviešu valodā, ģeogrāfijā, vēsturē, soc. zinībās un citos mācību priekšmetos apgūtās zināšanas, verbālo informāciju pārveidojot tēlā. Aktivitāti organizēja un skolēnus iemācīja strādāt ar vizualizēšanas programmām ģeogrāfijas skolotāja Ināra Jasvina sadarbībā ar latviešu valodas skolotājām Agitu Laicāni, Ināru Romuli un Aļonu Denisovu.

319

 

 

 

 

Novembra mēnesī pasaulē tiek atzīmēta ĢIS jeb ģeogrāfisko informācijas sistēmu diena!

To atzīmēja arī Daugavpils 10.vidusskolā. Šogad aktivitātēs iesaistījās ne tikai vidusskolas skolēni, kas rakstīja zinātniskās pētniecības darbus, bet arī pamatskolas skolēni. Ģeogrāfijas skolotāja Ināra Jasvina organizēja vebināru skolēniem, kurā viņi tika iepazīstināti ar ĢIS, kā ar ģeogrāfijas un informāciju tehnoloģijas apvienojošo jomu.  

Kā Esri vietnē vienīgā reģistrētā ĢIS dienas pasākumu organizatore Daugavpilī, Daugavpils 10.vidusskola saņēma piecas individuālās ArcGIS licences personīgai lietošanai, lai mūsu skolas topošie ĢIS praktizētāji varētu pilnveidot savas prasmes.

Iniciatīvā popularizēt ĢIS Latvijā iesaistījās Envirotehch, organizējot vairākas tiešsaistes aktivitātes. Ar lielu ieinteresētību šajās aktivitātēs piedalījās 8.klašu skolēni.

ĢIS dienas testā, kas bija pieejams tikai vienu dienu – 16.novembrī, skolēniem bija jāizvēlas pareizās atbildes uz 12 jautājumiem par Latviju, kas veidoti, izmantojot daudzveidīgu kartogrāfisko materiālu un attēlus.

Āra aktvitātē  bija praktisks uzdevums, kurā visi dalībnieki varēja pievienot īpašu vietu fotogrāfijas, lai kopā izveidotu vienu interaktīvas kartes galeriju par Latviju. No 10. līdz 18.novembrim skolēni varēja doties pastaigā pa dzimto vietu, fotografēt interesantākos objektus tajā un ar anketas formas palīdzību pievienot tos kopīgajai kartei, ļaujot ikvienam iepazīties ar skaistākajām Latvijas vietām!

Visi pasākumi tika organizēti tiešsaistē un tajos varēja piedalīties arī attālinātā mācību procesa laikā, bija nepieciešama tikai viedierīce/dators ar interneta pieslēgumu.  Lai objekta apraksts būtu skaists un gramatiski pareizs, šīs aktivitātes atbalstīja, sniedzot skolēniem konsultācijas, arī latviešu valodas skolotājas Agita Laicāne un Ināra Romule.

318

 

 

 

 

 

Page 10 of 36

eklase

VISC

Go to top