Daugavpils pilsētas Bērnu un jauniešu centrs “Jaunība” un Daugavpils pilsētas skolēnu parlaments 14.februārī kafejnīcā “Dinaburga” organizēja pasākumu “Sv. Valentīna diena”, kurā dalībniekiem bija iespēja parādīt savas zināšanas par šiem svētkiem, to vēsturi, uzminēt dziesmu un filmu nosaukumus par mīlestību u. c. Tajā piedalījās arī mūsu skolas pārstāvji – Vladislavs Vasiļevskis (11.b) un Adelīna Deņisova (11.b), kas ieguva 3.vietu.

498    499

 

 

 

36

         No 2. līdz 9. februārim Daugavpils 10. vidusskolā norisinājās projektu nedēļa “Spēlēsim Latviju!”, kuras mērķis bija Latvijas simtgades tēmas aktualizēšana.

         Projekta ietvaros katra klašu grupa strādāja ar savu apakštematu, kas parādīja mūsu valsti no dažādiem skatupunktiem. Skolēnu darbības atslēgas vārdi bija: lepnums, aizrautība, talanti, vērtības, iedvesma, jaunatne, aizsardzība. Šie vārdi kļuva par pamatu galda spēlēm un interaktīvajām spēlēm par Latviju. Lai savāktu materiālus darbam, izglītojamie apmeklēja dažādas mūsu pilsētas kultūras un sporta iestādes, kā arī piedalījās daudzveidīgos pasākumos. Tā skolēni apmeklēja cimdu izstādi Latviešu Kultūras biedrībā “Rakstu raksti simtgadei”, bija ekskursijā Vienības namā, Latviešu mājā, Daugavpils pilsētas Domē, AS “Sadales tīkls”, kā arī Lietišķās mākslas studijā “Latgale”, apmeklēja Jaunbūves bibliotēku, slidoja Ledus hallē, apmeklēja Latgales zoodārzu, Daugavpils Zinātkāres centru ZINOO, piedalījās LCB organizētajā pasākumā “Avīzes, žurnāli vakar, šodien, rīt”, apmeklēja gleznu izstādi Poļu biedrībā, piedalījās volejbola turnīrā. Skolēniem bija iespēja uzzināt daudz jauna par savu pilsētu, valsti, tradīcijām, kultūru.

         Iegūtā informācija bija jāapstrādā, jāatlasa svarīgākais, interesantākais materiāls, lai pēc tam, izmantojot savus talantus un spējas, izveidotu spilgtas gan pēc formas, gan pēc satura galda spēles. Šis kolektīvais radīšanas process deva iespēju katram pielikt roku spēles tapšanai. Tika attīstītas gan skolēnu radošās, gan izzinošās, gan kreatīvās spējas. Izrādījās, ka nopietnu, valstiski svarīgu, personību un pilsoniskumu attīstošu informāciju var pasniegt aizraujošā, spilgtā, visiem vecumposmiem saprotamā un viegli uztveramā veidā.

        Projektu nedēļas noslēgumā spēļu autori prezentēja savus darbus paralēlklašu skolēniem un kopā spēlēja Latviju. Latvijai simtgades jubilejā esam sagādājuši vēl vienu dāvanu, kuru labprāt piedāvāsim visiem Daugavpils un Latvijas skolēniem. Šī projektu nedēļa kārtējo reizi pierādīja, ka dāvāšanas prieks, ja dāvana nāk no sirds, nav mazāks par dāvanas saņemšanas prieku.

     Maijā Latvijas Neatkarības deklarācijas pasludināšanas dienas svinību ietvaros plānojam savas spēles izspēlēt kopā ar pilsētas skolu pārstāvjiem spēļu maratonā “Spēlēsim Latviju kopā!”

494    520

522    521     

495    524

496    497

 

 

 

 

         2018.gada 9.februāris visā pasaulē bija īpaša diena . Pasaule un mēs arī priecājāmies par kārtējo ziemas olimpisko spēļu atklāšanu Dienvidkorejā, Phjončhanā. Sportisti šeit demonstrēs savu sniegumu un cīnīsies par medaļām.

        Arī Daugavpils 10.vidusskolā 9.februāris bija īpaša diena - skolēnu zinātniski pētniecisko darbu konference. 11.klašu skolēni demonstrēja savu, gandrīz vesela gada veikumu. Viņi bija domājuši, plānojuši, lasījuši, pētījuši, apkopojuši, secinājuši, rakstījuši, noformējuši, pārvarējuši negribēšanu, laika trūkumu, slinkumu – un beidzot ar gatavu darbu rokās devās to aizstāvēt.

        Darbs noritēja 6 sekcijās:

       -     krievu / latviešu / angļu valoda un literatūra

       -     mūzika / sports / vēsture

       -     ekonomika

-     ķīmija /fizika

-     bioloģija / ģeogrāfija

-     psiholoģija 

         12.klašu skolēni šos darbus recenzēja. Tas ir grūti un atbildīgi adekvāti novērtēt cita cilvēka paveikto. Tas prasa iedziļināšanos. Taču viņi spēja korekti norādīt uz trūkumiem un akcentēt to, kas izdevies.

        10.klašu skolēni bija ciemiņi. Viņi uzmanīgi klausījās, sekoja līdzi, domāja par nākotni (Kā būs, kad es to darīšu? Kā es to darīšu?), jo pavisam drīz, pēc pavasara brīvdienām, viņiem būs jāpiesaka priekšmets, skolotājs konsultants, aptuvens temata nosaukums … un jāsāk darboties.

        Tomēr 11.klašu vidū bija arī tādi, kuri pamatotu (dalība ERSMUS + projektā, novada sacensības volejbolā) vai nepamatotu apstākļu dēļ neaizstāvēja savu darbu. Viņiem svētku nebija. Viņu darbs un uztraukumi turpināsies.     

 

476    477

478    479

480    481

 

 

 

 

Ik gadu februāra sākumā pasaulē atzīmē Drošāka interneta dienu, kad ar dažādu informatīvu pasākumu starpniecību runā par drošību tīmeklī. Latvijā šo dienu atzīmē jau piecpadsmito gadu, šoreiz – 6.februārī ar saukli “Drošāks internets sākas ar tevi!”. Arī Daugavpils publiskajās bibliotēkās šīs dienas ietvaros no 6. līdz 10. februārim notika izglītojoši pasākumi.

Mūsu skola arī aktīvi piedalījās pasākumā “Drošāks internets”. 7.-8.februārī 4.klašu skolēni apmeklēja Jaunbūves bibliotēku, kur notika pasākums “Drošāks internets sākas ar tevi!”.

Pasākuma ietvaros bibliotēkas darbinieki piedāvāja skolēniem apgūt drošāka interneta lietošanu un iemācīties apzināties riskus un apdraudējumus, kas saistīti ar darbošanos internetā. Informācijas apguve notika interaktīvā un saistošā formā – spēlējot galda spēli, sacenšoties viktorīnā, dodoties virtuālā ekskursijā, analizējot labas un sliktas prakses piemērus un meklējot problēmsituācijām atbilstošus risinājumus.

466    467    468

                              473    474

 

 

 

462

              Svētdien, 11.februārī, visā Eiropas Savienībā atzīmēs vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 dienu.

          Mūs apciemoja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārstāvji ar savu talismanu. Bērniem bija iespēja noskaidrot cik viņi ir zinoši šajā jomā, uzdot jautājumus, saņemt atbildes un pilnveidot savas zināšanas.

          Lielum lielais prieks - iespēja uzlaikot ugunsdzēsēju formu, ar  ķiveri, iejusties viņu lomā. Skolēni bija aktīvi sarunas dalībnieki un ar interesi klausījās!

463

464    465

469    471

472    471

 

 

 

260

           Nodarbību laikā skolēni ieguva informāciju par pašvērtējuma un karjeras izvēles ceļa savstarpējo saistību, laika plānošanas un pārvaldīšanas veidiem. Grupu darbā dalībnieki veica pašizpēti, stiprināja savu pašvērtējumu un pilnveidoja komunikācijas, sadarbības un  sevis prezentēšanas prasmes.

494    489

490    491

492    493

 

 

 

Page 9 of 28

Go to top