36

        Š.g. 27.oktobrī, pateicoties iniciatīvai “Latvijas skolas soma”, 9.a un 9. b klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku un Rīgas Krievu teātri.

  Pirms ekskursijas stundās skolēni tika iepazīstināti ar spilgtākajiem kultūras dzīves notikumiem Latvijā 20.gadsimtā, ar komponista Oskara Stroka personību un daiļradi. Īpaša uzmanība tika pievērsta O.Stroka saistībai ar mūsu pilsētu. Tika runāts par pretrunīgi vērtēto Latvijas Nacionālās bibliotēkas celtniecības periodu, par Rīgas panorāmas jaunajiem vaibstiem.

          Latvijas Nacionālajā bibliotēkā skolēniem bija iespēja piedalīties orientēšanās spēlē/kvestā par Latvijas kultūras kanonu. Tā bija neparasta un aizraujoša iespēja iepazīties ar Gaismas pils telpām, krājumiem, grāmatu tematisko izkārtojumu. Daugavpilieši savām acīm varēja redzēt leģendāro Krišjāņa Barona Dainu skapi. Saviļņojošs bija fakts, ka LNB foajē izvietotā fotoizstāde “Latvijas ainavu dārgumi” sagaidīja apmeklētājus ar krāsām un emocijām piesātinātiem Daugavas loku un Daugavpils cietokšņa attēliem. Skolēni pārliecinājās, ka bibliotēka ir kultūras iestāde, kuras darbība ir daudz plašāka tikai par grāmatu uzkrāšanu un glabāšanu – tā ir iestāde, kas audzina cilvēkā gan garīgās, gan estētiskās, gan patriotiskās vērtības.

         Pēcpusdiena pagāja, pastaigājoties pa Vecrīgas ielām un novērtējot mūsu valsts galvaspilsētas pirmssvētku krāšņumu. Vakarā visus gaidīja tikšanās ar Oskaru Stroku Rīgas Krievu teātra izrādē “Tango ar Stroku”, kurā izrādes režisors Igors Koņajevs “fantazē” par leģendārā “tango karaļa” Oskara Stroka dzīvi un likteni.

            Pēc ekskursijas latviešu valodas stundās skolēni dalījās iespaidos par redzēto Latvijas Nacionālajā bibliotēkā un par teātra izrādi, piedalījās eseju skatē un noformēja fotoreportāžu par ekskursiju uz Rīgu.

  301    302

                                           303

 

 

 

 

298

        2018.gada 20.oktobrī Daugavpils 10.vidusskolas 10.-12. klašu skolēniem iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” ietvaros tika piedāvāta iespēja apmeklēt Latvijas Nacionālā teātra izrādi “Pūt, vējiņi!”, kā arī iepazīties ar Latvijas Nacionālā mākslas muzeja ekspozīcijām un izstādēm.

       Gatavojoties braucienam, skolēni klases stundās iepazinās ar Latvijas Nacionālā teātra vēsturi, uzzināja, ka Latvijas Nacionālais teātris ir viens no vadošajiem profesionālajiem teātriem Latvijā. Tas ir mūsdienīgs teātris, kas lepojas ar savām tradīcijām un gandrīz 100 gadu ilgo vēsturi. Par vienu no saviem galvenajiem uzdevumiem teātris uzskata latviešu dramaturģijas popularizēšanu, tādēļ katru sezonu uzsāk ar kāda latviešu autora darba jauniestudējumu. Protams, nozīmīgs ir arī tas fakts, ka 1918.gada 18.novembrī teātra ēkā tika proklamēta Latvijas valsts.

Literatūras stundās skolēni lasīja Raiņa lirisko drāmu “Pūt, vējiņi!”, runāja par lugas tapšanas vēsturi, žanra un kompozīcijas īpatnībām, apsprieda lugas tēmu, ideju, analizēja konfliktu, diskutēja par to, kas ir “teātra māksla”, “aktiera māksla”, “izteiksmīgā runa”, noskatījās 1976.g. uzņemto spēlfilmu “Pūt, vējiņi!” (režisors G.Piesis).

         Skatītāju zāle bija pilna. Visi klātesošie kā apburti sekoja notiekošajam uz skatuves, jo “skanot Imanta Kalniņa leģendārajai kinomūzikai, aktieri dzīvo cilvēku “audeklā” ieauda savu varoņu likteņus, izspēlēja Raiņa lugu kā kanonu. Paturot acu priekšā Latvijas simtgades vasaras Dziesmu un deju svētkus. Ar domu par rītdienu.” (https://teatris.lv/izrade/put-vejini)

        Latvijas Nacionālais mākslas muzejs – tā, pirmkārt, ir ļoti liela, skaista ēka, otrkārt, bagāts interjers, skaistas kāpnes, interesanta arhitektūra. Muzejā ir vairākas izstāžu zāles, skolēnu interesi piesaistīja bēniņu telpā un kupolā izvietotās ekspozīcijas, kā arī neparastais stikla grīdas segums.

         Vissvarīgākais, protams, ir tas, ka lielākajai skolēnu daļai pirmo reizi bija iespēja klātienē iepazīties ar slaveno latviešu gleznotāju daiļradi, kas aptver 19.-20.gs. Latvijas glezniecības vēsturi.

         Brīvo laiku skolēni un skolotāji pavadīja, pastaigājoties pa Vecrīgu, fotografējoties pie nacionālās nozīmes un vēsturiskajiem objektiem, runājot par nākotnes plāniem.

         Par saviem iespaidiem skolēni dalījās, rakstot esejas un veidojot fotoreportāžas. Bet skolotāji praktizējās veidot starppriekšmetu saites, apvienojot literatūras, vēstures, drāmas, mākslas vēstures, novadmācības elementus saturiski bagātā un izglītojošā pasākumā.

Informāciju sagatavoja 10.a klases audzinātāja Ludmila Demida,

direktores vietniece izglītības jomā Diāna Zahareviča

294    295

296    297

                                              359

 

 

 

 

        27.oktobrī 3.c klases skolniece Anastasija Petrova piedalījās starptautiskajā turnīrā sieviešu brīvajā cīņā, kas notika Cēsīs. Svara kategorijā līdz 33kg viņa piedzīvoja trīs uzvaras un vienu zaudējumu. Gala rezultāts ir 3.vieta. Anastasijas treneres ir Irina Petrova un Ljubovj Kopilova.

292    291   

                                                       293

 

 

 

 

36

         Mūsu skolas komanda piedalījās pilsētas konkursā "Mācies mācīties" (Ceļojums pa Latviju) un saņēma Pateicību par piedalīšanos konkursā.

         Komandas sastāvs: Andrejs Kuzmins 2.a

                                           Vladimirs Smirnovs 2.a

                                           Viktors Murdasovs 2.a

                                           Andrejs Kasjkovs 2.b

                                           Jūlija Dementjeva 2.b

 

 

 

 

36

Iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros 2.klašu skolēni viesojās Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzejā un aktīvi līdzdarbojās muzejpedagoģijas nodarbībā „Ko tu zini par Latviju?”. Pirms došanās uz muzeju skolēni tika iepazīstināti ar Latvijas valsts simboliem un vēsturiskajiem faktiem. Aktīvi strādājot grupās, skolēni nostiprināja un atkārtoja savas zināšanas par Latvijas ģerboni, himnu, karogu un citiem valsts simboliem.

Muzejpedagoģijas nodarbības laikā audzēkņi lieliski tika galā ar piedāvātajām aktivitātēm un vēlreiz atcerējās svarīgus faktus par Latvijas valsts un nacionālajiem simboliem, dabas bagātību, vēsturi un slaveniem cilvēkiem. Skolēni pirmo reizi dzirdēja leģendu par Lāčplēsi, un viņiem tā šķita aizraujoša. Pēc interesantas prezentācijas un stāsta skolēni paši gatavoja filca sirsniņas, veltītas Latvijas dzimšanas dienai.

Skolēni bija sajūsmā par interesantu nodarbību un iespēju pārbaudīt savas zināšanas un praktiski līdzdarboties. Kopvērtējumā skolēni izteica vēlmi apmeklēt līdzīgus pasākumus, lai paplašinātu savas zināšanas par Dzimteni un dzimto pilsētu. Savas vēlmes un plānus skolēni atspoguļoja pašu gatavotajā zīmējumu un foto izstādē.

289    290

 

 

142

Darot kopā, var izdarīt vairāk labu darbu!

No 15.oktobra līdz 19.oktobrim mūsu skolas skolēni, skolotāji un skolēnu vecāki piedalījās Labo darbu nedēļā 2018.

1.-3.klašu skolēni piedalījās labdarības akcijā "Sagādā gardos našķus skolas zoodārza dzīvniekiem!"

4.-6.klašu skolēni piedalījās akcijā "Pabarosim Latgales Zoodārza dzīvniekus!"

7.-9.klašu skolēni piedalījās akcijā "Palīdzēsim Daugavpils   dzīvnieku patversmei!"

10.-12.klašu skolēni piedalījās akcijā "Palīdzēsim dzīvnieku patversmei "Otrās mājas"!"

Pagarinātās dienas grupas audzēkņi piedalījās brīvprātīgo darbu akcijā "Sakopsim skolas teritoriju!"

Darot labos darbus paši, mēs mudinām to darīt arī citus!

Klases, kas aktīvi piedalījās: 1.a, 1.b, 3.a, 3.b, 3.c, 4.a, 4.b, 4.c, 5.a, 5.b, 6.a, 6.b, 7.b, 8.a, 8.b, 9.a, 9.b, Marija Goģe un Iļja Mikulovs 11.1.

 

 

 

Page 4 of 14

eklase

VISC

Go to top