20.februārī pirmo reizi mūsu skolā notika Skolas šaha olimpiāde, kuru vadīja kluba “Daugavas Chess” valdes loceklis Andrejs Horobrijs.

Šahs attīstās jau aptuveni pusotru tūkstoti gadu. Tā pirmsākumi meklējami Indijā ap mūsu ēras 6. gadsimtu, kad to sauca par čaturangu. Šahu no seniem laikiem dēvē par karaļu spēli – monarhiem tas bija noderīgs treniņš, plānojot savas un paredzot pretinieka stratēģijas.

Pārbaudīt savu prātu šajā intelektuālajā spēlē uzdrošinājās 16 sākumsskolas un 22 pamatskolas izglītojamie. Olimpiāde norisinājās 5 kārtās, atklājot šīs senās spēles jaunos talantus. Katrā vecuma grupā tika noteikti uzvarētāji: 3 labākie zēni un 3 labākās meitenes. Olimpiādes dalībnieki atzinās, ka šaha spēle ir aizraujoša laika pavadīšanas iespēja. Tā attīsta fantāziju, trenē atmiņu, koncentrēšanās spēju, loģisko domāšanu.

 

Skolas šaha olimpiādes 2019 čempioni:

1.-4. klašu grupā: I vieta – Matvejs Šatrevičs(3.b), Veronika Zinovjeva(3.c)

                             II vieta – Rihards Dudels(3.b), Daina Gabranova(1.a)

                             III vieta – Edmonds Rudaks(3.c), Jekaterina Ivanova(3.c)

5.-9. klašu grupā: I vieta – Vlads Rumjancevs(7.a), Ksenija Isajeva(9.b

                             II vieta – Pāvels Bartkevičs(5.a), Diāna Bogdanova(9.b)

                             III vieta – Ņikita Kolpņevs(5.a), Elina Rogovska(9.b)

 

Apsveicam mūsu čempionus un vēlam veiksmi, pārstāvot mūsu skolu

Latgales Šaha olimpiādē 2019, kas norisināsies 26. aprīlī!

855

Latvijas Skolu šaha olimpiādes logo autore – 2017. gada Latvijas čempione šahā Linda Krūmiņa

 

 

867    868

856    857

                            859    860

861    862

863    864

865    866

 

 

 

 

846

         21.februārī ir Vispasaules valodu diena. Šīs dienas priekšvakarā sākumskolas skolēniem tika novadīts kaligrāfijas konkurss. Konkursā piedalījās 30 skolēni ar skaistiem un pareiziem rokrakstiem, no katras klases pa trīs audzēkņiem. Atbilstoši vecumam tika piedāvāti dažāda grūtības līmeņa teksti, jo pirmklasnieki tikko pabeidza iepazīties ar burtiem, bet četrklasniekiem jau ir izveidojies savs rokraksts un prasme rakstīt ātri. Visi darbi bija ļoti interesanti un neatkārtojami.

         Brīnišķīgi, ka mūsu tehnoloģiju attīstītā laikmetā tomēr rakstīt skaisti un pareizi saglabā savu popularitāti.

          Rakstīt skaisti ir lieliski!

852

 

 

 

 

Š.g. 16.februārī 8.b klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālo operu Rīgā. Audzēkņi noskatījās koncertuzvedumu „Mūzikas skaņas”. Galvenajās lomās bija Latvijā pazīstamie operdziedātāji E.Martinsone, I.Bagele, N.Puntulis.

Koncertuzvedumā skanēja pasaulslavenas dziesmas, mūzika. Uz skatuves varēja arī dzirdēt jaunos talantus. Daudzi skolēni operā bija pirmo reizi. Skatītājus dziļi saviļņoja uzvedums.

836

 

 

 

 

               Šogad Sv.Valentīndienas gaisotne virmoja jau februāra sākumā, kad katra mācību kabineta durvis tika izrotātas ar šo svētku simboliem – sirsniņām.

               Šogad mūsu skolā Sv.Valentīna diena noritēja ar moto “Mīlestība vienmēr un visur!” Uzsvars tika likts uz cieņas un laipnības izrādīšanu visas dienas garumā. Svētku eņģeļi šogad bija pārsteigti, cik daudz skaistu un daudzveidīgu apsveikuma kartiņu viņi atrada Valentīndienas pastā un piegādāja gan skolēniem, gan skolotājiem.

              Jau tradicionāli Skolēnu parlaments aicināja izdaiļot šo dienu sarkanās krāsas apģērbā un piedalīties svētku loterijas izlozē. Loterijas biļetes izlozēja 2018.gada Sv.Valentīnas pāris Aleksandra Vasiļjeva un Marks Vasiļjevs, un 20 veiksmīgākie loterijas dalībnieki saņēma saldās balvas. Īpašu intrigu izraisīja spēle “Mīlestības spēks”: šogad 10 pāri no 7.-12.klasēm atbildēja uz intelektuālās viktorīnas jautājumiem. Rezultātā uzvarētāji – Irēna Tumanovska un ELgars Suhockis no 9.a klases – kļuva par Skolas Sv.Valentīna dienas pāra 2019 titula ieguvējiem.

              Diena izdevās! Par to gribas pateikties Skolēnu parlamentam, mācību kabinetu durvju dekora dizainieriem, Svetlanai Jevstifejevai un 3.a klases eņģeļiem, kā arī Marinai Halimonei un 9.a klases viktorīnas vadītājiem!

840    837

838    839

                           841    847

850    849

851    848

Vairāk fotogrāfiju sk. sadaļā "Fotogalerija" 

 

 

 

 

            13.februārī notika biznesa izglītības biedrības Junior Achievement Latvia (JA Latvia) ikgadēja karjeras izglītības programma ĒNU DIENA. Šīs programmas mērķis ir veicināt skolēnu izglītības satura sasaisti ar reālo dzīvi, palīdzot skolēniem mērķtiecīgi plānot savu karjeru, izdarīt izvēli par savu nākotnes profesiju un atbilstoši sagatavoties darba tirgum. Mūsu skolēni jau vairākus gadus aktīvi iesaistās Ēnu dienas pasākumos. Šogad 36 skolēni no 5.-12.klasēm iepazina dažādu profesiju pārstāvju ikdienu, profesiju specifiku ne vien teorētiski, bet arī praktiski, veica vienkāršus uzdevumus un piedalījās dažādās aktivitātēs. Skolēni viesojās dažādos Daugavpils un Rīgas pilsētas uzņēmumos un iestādēs: Daugavpils pilsētas un novada domē, Daugavpils pilsētas izglītības pārvaldē, Daugavpils un Rīgas pilsētas pašvaldības policijā, Daugavpils reģionālajā slimnīcā, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā, Daugavpils valsts poļu ģimnāzijā, valsts robežsardzes Daugavpils parvaldē, tūrisma attīstības aģentūrā, televīzijā „Dautkom”, VAS „Latvijas Dzelzceļš”  un savā 10.vidusskolā.

          Mūsu jaunieši iepazinās ar ģimnāzijas direktora vietnieka, fizioterapeita, policijas inspektora, medicīnas māsas, ārsta palīga, tūrisma informācijas konsultanta, robežsarga, rektora, fotogrāfa profesijām. 7 skolēni ēnoja Daugavpils pilsētas un novada Domes speciālistus: domes priekšsēdētāju, nekustamā īpašuma un sabiedrisko attiecību speciālistus. 2 skolniecēm bija iespēja ēnot parlamenta deputātu Ingu Goldbergu Latvijas Republikas Saeimā.

          Mūsu skola jau dažus gadus piedāvā ēnošanai savas vakances. Šogad skolas psihologu, sociālo pedagogu, karjeras konsultantu, logopedu un direktores vietnieku administratīvi saimnieciskajā darbā ēnoja 11 skolēni no mūsu skolas un citām Daugavpils pilsētām un Latgales reģiona skolām. Dienas laikā viņi iepazinās ar konkrētā darba īpatnībām un piedalījās skolas problēmu risināšanā.

           Viktorija un Sigita no Krāslavas Valsts ģimnāzijas un mūsu skolas skolniece Ļubova iepazinās ar karjeras konsultantes darbu un karjeras izglītību skolā. Uzzināja, kā karjeras konsultante plāno savu darbu, kā sakārto dokumentāciju un kā novada dažādus pasākumus (klases stundas, karjeras nedēļu, Ēnu dienu, individuālās konsultācijas u.tml.).

           Mūsu skolas 7.klases skolnieki pētīja sociālās pedagoģes darba īpatnības - viņas darba nozīmi skolas dzīvē, darba plānošanu un saturu, dokumentācijas sakārtošanu un sadarbību ar skolas darbiniekiem un pilsētas institūcijām, kā arī vasaras darba organizēšanu 13-14 gadīgiem skolēniem.

         Emīlija no Lāču pamatskolas un Iveta Daina no Vienības pamatskolas  iepazinās ar psihologa darba ikdienu, pildīja psiholoģiskus uzdevumus un testus.

         12.b klases skolniece Darija pētīja skolas logopēda darbu. Darija uzzināja par logopēda lomu skolā, kā speciālists strādā ar skolēniem, noskaidrojot runas traucējumus. Logopēde uzsver, ka ļoti svarīgi strādāt komandā ar klases audzinātāju, sociālo pedagogu, psihologu un vecākiem. Parādīja didaktiskus līdzekļus, galda spēles, attēlus, kurus plaši izmanto savās nodarbībās.

         Mūsu skolas 9.klases skolnieces Inga, Veronika un Alina iepazinās ar direktores vietnieka saimnieciskajā darbā darba ikdienu: viņa darba pienākumiem, tehnisko darbinieku darba vadību, uzzināja, kādas tehniska rakstura problēmas rodas skolā un kā tās tiek risinātas.

 

Daugavpils 10.vidusskolas skolēnu iesaistīšanās Ēnu dienā:

 

818    819

820    821

                            822    823

824    825

826    827

828    829

830    831

832    833

834    835

Vairāk fotogrāfiju sk. sadaļā "Fotogalerija"

 

 

 

                   Arī pamatskolas skolēni aktīvi piedalījās “Enu dienas” projektā. 10 skolēni iepazinās ar Daugavpils uzņēmumu darbinieku darba specifiku un iekdienas pienākumiem.

                 5.a klases skolēns Radimirs iepazinās ar Latvijas dzelsceļa Vagonu remonta centa vadītāja darbu. Pavadot dienu kopā ar profesijas pārstāvi, Radimiram bija iespēja iedziļināties dotajā profesijā, ieraudzīt, kā tiek veikts darbs, kā norit darba ikdiena. 7.b klases skolnieces Viktorija un Valērija, kā arī 8.a klases skolniece Viktorija iepazinās ar Latgales reģionālā centra Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīga (feldšera) darbu. Dienas gaitā skolniecēm radās priekšstats, kā norit NMP dienesta dežūra, kā tiek saņemti izsaukumi un kā brigādes spēj operatīvi reaģēt, lai palīdzētu cietušajam. 6.b klases skolniece Anastasija iepazinās ar Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes Personāla lietu pārziņa darbu. Anastasija atzīst, ka personāla lietu pārziņa darbs ir ļoti nopietns un atbildīgs. 7.b klases skolniece Irina un 8.b klases skolniece Valērija iepazinās ar Daugavpils novada domes Vecāko jaunatnes lietu speciālista darba specifiku un pienākumiem. Skolnieces atzīmē, ka dotais darbs ir ļoti interesants, aizraujošs un radošs, kā arī viņas saprata, kādām iezīmēm ir jāpiemīt jaunatnes lietu speciālistam, lai veiksmīgi strādātu un pildītu savus darba pienākumus. 8.b klases skolēns Vadims ēnoja, uzņēmuma “Vale” IK fizioterapeita darbu. Vadims atzīst, ka dotais darbs ir ļoti nopietns, sarežģīts un nepieciešams, jo tas tiek vērsts uz to, lai palīdzētu cilvēkiem atklāt un novērst traucējumus un disfunkciju ķermenī, pielietojot dažādas tehnikas un metods. 7.b klases skolēni Andrejs un Romāns ēnoja mūsu skolas sociālā pedagoga darbu. Pēc pavadītās dienas kopā ar sociālo pedagogu, skolēni vēlreiz pārliecinājās, cik nepieciešams un nozīmīgs ir sociālā pedagoga darbs. Skolēni ar lielu interesi un aizrautību ēnoja šīs profesijas pārstāvi, jo viņiem patīk rūpēties par cilvēkiem, palīdzēt grūtos brīžos, palīdzēt risināt konfliktus. Šī profesija viņus aizrāva, jo sociālais pedagogs ir palīgs skolēniem, vecākiem un skolotājiem, lai risinātu un novērstu dažādas problēmas, kas rada traucējumus mācību procesā un saskarsmē, sniedz atbalstu krīzes situācijās.

               Pavadot dienu izvēlētajā uzņēmumā un novērojot noteiktās profesijas pārstāvja darbu, skolēni atzīst, ka jau tagad ir nopietni jāpievēšas mācību procesam. Skolēni saprata, kādus mācību priekšmetus skolā ir jāapgūst padziļināti, kādas prasmes, rakstura īpašības viņiem piemīt, un kādas vēl ir jāattīsta, lai strādātu noteiktā profesijā. Skolēni ir motivēti mācīties un atzīst, ka arī nākamgad vēlas piedalīties dotajā projektā un vēlas iepazīt arī citu profesiju pārstāvju darba specifiku un iekdienas pienākumus.

 

 

 

 

Page 4 of 30

eklase

VISC

Go to top