900    901

902    903

904    905

906    909

908    907

 

 

 

         1.jūnija mūsu skolnieces piedalījās pilsētas lietišķās un vizuālās mākslas svētkos “Daba un dvēsele” Starptautiskās bērnu aizsardzības dienas ietvaros.

         Dalībnieki divas stundas darbojās dažādās radošās darbnīcās. Meitenes varēja nodarboties ar aplikāciju, izšūšanu, floristiku, mezglošanu, zīmēšanu, u.c.

         Svētkos piedalījās:

                               Nika Grudiņina 5.a - 1.vieta

                               Sofija Kuzņecova 5.a - 1.vieta

                               Gabija Bertulīte 5.b - 2.vieta

                               Veronika Romanova 5.b - 2.vieta, 3.vieta

                               Darja Popova 7.b - 2.vieta

                               Valerija Maškova 8.a - 1.vieta

                               Valērija Kravcova 8.a - 1.vieta

                               Arina Romaščenko 8.a - 1.vieta

                               Irēna Tumanovska 8.a - 1.vieta

                               Alina Kundziņa 8.a - 1.vieta

                               Kristīne Afanasjeva 8.a - 1.vieta

                               Elina Rogovska 8.b - 1.vieta

                               Marija Kupcova 8.b - 1.vieta, 1.vieta

                               Inga Livkina 8.b - 1.vieta.

         Paldies meitenēm par piedalīšanos svētkos un gūtajiem rezultātiem!

         Paldies skolotājai Jekaterinai Kovaļevskai par atbalstu!

890    891

892    893

894    899

                            895    896

                            897    898

 

 

Maija beigās zaļi bērzi šalc,

Ķiršu ziedos ceļš ir kļuvis balts.

Mājot sveikas sākumskolai,

Aiziet ceturtie pretī vasarai.

        Maijs ir mēnesis, kad noslēdzas garais mācību gads, bet 4.klašu skolēni atvadās no sākumskolas. Svinīgajā pasākumā „Paliec sveika, sākumskola!” skolēni sveica un izteica pateicību saviem vecākiem un skolotājiem par atsaucību, atbalstu un palīdzību.

        Tika apbalvoti ar diplomiem un goda rakstiem olimpiāžu, festivālu, sporta sacensību un konkursu laureāti.

        Vēlam mūsu bērniem jauku atpūtu vasarā. Lai arī turpmākie skolas gadi viņiem ir skanīgi, aktīvi, raiti, atraktīvi un augstiem sasniegumiem bagāti!

 

 

 

260

       Š.g. 29.maijā ESF projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” gaitā Daugavpils 10.vidusskolā notika profesiju meistarklases “Teātra pasaulē” noslēguma pasākums.

       Aktu zālē pulcējās 5.-11.klašu skolēni un Daugavpils teātra pārstāvji. Svētku noskaņu radīja 2.-4.klašu kora priekšnesums. Pasākuma dalībnieki dalījās savos iespaidos par Daugavpils teātrī redzēto. Jaunieši secināja, ka Daugavpils teātrī strādā ļoti radoši un entuziasma pilni cilvēki.

       Pateicoties ESF projektam un sadarbībai ar Daugavpils teātra administrāciju un māksliniekiem, mūsu skolēniem bija unikāla iespēja iepazīties ar teātra burvību un atklāt teātra aizkulises, uzzināt – kā tad top teātra izrāde.

       Jaunieši paplašināja savas zināšanas par radošām profesijām, uzzināja par teātrī strādājošo radošo profesiju pārstāvju ikdienas darba pienākumiem, darbā nepieciešamajām prasmēm un zināšanām, kā arī par karjeras iespējām, ieguva informāciju arī par izglītības iespējām, vēroja meistarklasi, kā arī izmēģināja savas prasmes radošās aktivitātēs.

       Skolas parlamenta pārstāvji iepazinās ar režisora profesiju. Teātra zālē viņus sagaidīja režisore Paula Pļavniece, kura pastāstīja par savu profesiju, par to, cik tā ir svarīga teātrim. Izrādās, ka režisors atbild gan par gaismu, gan par skaņu, gan par dekorācijām, kā arī par to, kā spēlē aktieri. Jaunieši uzzināja to, kā Paula apguva šo profesiju.

       6.b klases skolēniem bija piedāvāta lieliska iespēja iepazīties ar populāro aktieri Mihailu Abramovu. Dalībnieki uzzināja, ka Mihails no agras bērnības nodarbojas ar aktiermākslu un viņam ir milzīga darba pieredze. Aktieris pastāstīja, ka šis darbs ir ļoti sarežģīts, ka tas aizņem ļoti daudz brīvā laika un spēka, tomēr tas ir ļoti interesants un aizraujošs. Gatavojoties izrādēm, aktiera uzdevums ir pilnībā iejusties lomā, izanalizēt sava varoņa rakstura iezīmes, vēlmes, dzīves stilu. Skolēniem bija lieliska iespēja pabūt aizkulisēs un ieraudzīt, kā tiek uzstādītas dekorācijas izrādēm, kā arī mēs varējām iejusties aktiera lomā un izmēģināt savas spējas aktiermākslā.

       5.a klase iepazinās ar kostīmu mākslinieces darbu un pienākumiem. Skolēniem bija iespēja uzzināt, kā top tērpi teātra izrādēm, ielūkoties tērpu glabātuvē un tērpu šuvējas darbnīcā. Ar sajūsmu tika pielaikoti dažādi tērpi, apavi un aksesuāri no daudzām Daugavpils teātra izrādēm. Bija iespējams arī nofotografēties šajos tērpos.        

       5.b klases skolēni iepazinās ar horeogrāfa profesiju. Teātra deju zālē dalībniekus gaidīja horeogrāfe Irina Saveļjeva ar diviem saviem dejotājiem. Horeogrāfe pastāstīja par savu profesiju, par to, kas ir jādara, lai dejotāji viņu saprastu. Dalībnieki ieraudzīja, kā dejo profesionāli teātra dejotāji, kuri pēc tam pastāstīja par savu ikdienu teātrī. Skolēniem tika piedāvāts pārbaudīt savu ritma izjūtu un iemācīties kustības no bērnu izrādes “Čipolino”.

       7.a klases skolēniem notika tikšanās ar dekorāciju mākslinieci. Mākslinieces darbnīcā dalībnieki aplūkoja dekorāciju maketus un piedalījās radošajā aktivitātē. Katram skolēnam bija iespēja no porolona un krāsām izveidot gandrīz “īstas” kūkas. Kūkas bija bagātīgi dekorētas ar putukrējuma puķēm, riekstiem un rozīnēm. Visus skolēnus šis process ļoti aizrāva, un viņiem gribējās ieraudzīt galarezultātu. Visas kūciņas izskatījās kā īstas. Pēc pāris dienām skolēni savas veidotās kūciņas saņēma dāvanā.

         7.b klases skolēnus, pateicoties projektam, iepazīstināja ar grima mākslinieka profesiju. Gatis Timofejevs pastāstīja par šīs profesijas īpatnībām, par sevi, par ceļu uz šo profesiju, meistarklases laikā parādīja, kā grimē aktrisi teātra izrādei, kā tiek uzklāts grims, kāda kosmētika un darbarīki tiek izmantoti, ar ko atšķiras grims priekšplāna aktierim no parastā grima.

       10.b un 11.b klašu skolēni tikās ar mārketinga dienesta vadītāju Daini Melānu, sabiedrisko attiecību vadītāju Janīnu Ivanovu un pārdošanas speciālisti Madaru Pastari. Profesiju meistarklases gaitā speciālisti stāstīja par to, kā pareizi reklamēt teātra izrādi, kā arī demonstrēja plakātus, brošūras un īsfilmu par reklāmas veidošanu.      

         8.a klases skolēni iepazinās ar tādu interesantu profesiju kā gaismas režisors un uzzināja, ka ar gaismas palīdzību var radīt jebkuru efektu. Jaunieši nebija iedomājušies, ka gaismas režisors ir tik sarežģīta profesija, bez kuras nevar notikt neviena izrāde.

         Daugavpils 10.vidusskola sirsnīgi pateicas Daugavpils teātra vadībai un tā darbiniekiem un māksliniekiem par sadarbību un viesmīlību!  

910    911

912    913

914    915

916    917

918    919

 

 

        Ātri un nemanāmi ir pagājis šis mācību gads. Liekas, vēl tikai nesen bija septembris, bet, lūk, jau vasara klāt! Skolā maijs ir ražas mēnesis, kad skolēni un skolotāji plūc sava darba augļus. Mācību gadu beidzot 29. un 30. maijā skolā norisinājās svinīgās līnijas, kurās par labajiem darbiem un sasniegumiem mācībās, olimpiādēs, konkursos, sporta sacensībās un aktīvu ārpusstundu darbu tika godināti 1.-11. klašu skolēni. Labākie no labākajiem saņēma zelta un sudraba liecības par izciliem sasniegumiem mācībās.

      Vissirsnīgākais sveiciens un pateicība skolēniem, vecākiem un tehniskajiem darbiniekiem par kopīgi paveikto darbu mācību gada laikā!

       Paldies pedagogiem par ieguldījumu mācību un audzināšanas darbā, savu skolēnu spēju un talantu attīstīšanā!

       Lai vasaras brīvdienas priecē ar sauli, jauku atpūtu, lieliskiem iespaidiem un aizraujošiem piedzīvojumiem!

 

 

 

         28.maijā 11.a klases skolnieki organizēja 10. klašu pārstāvjiem valodas spēli “Alias”, kuras gaitā jauniešiem bija iespēja nodemonstrēt savu leksisko kompetenci latviešu valodā visās jomās. Katra komanda saņēma kartīšu kaudzīti, katrā kartītē bija 8 vārdi, no kuriem skaidroja vai aprakstīja vienu pēc izvēles, to nenosaucot. Būtiski bija paskaidrot tā, lai komandas biedri var uzmināt pēc iespējas vairāk vārdu. Komandas dalībniekiem bija jāpaskaidro vārds, to nenosaucot, lai citi komandas dalībnieki varētu to atminēt. Komandas demonstrēja savas valodas zināšanas un sadarbības prasmes. Cerams, ka šī aktivitāte veicinās motivāciju produktīvāk pilnveidot jauniešu vārdu krājumu latviešu valodā.

886    887

888    889

 

 

 

 

Page 1 of 35

Go to top