1.jūnija mūsu skolnieces piedalījās pilsētas lietišķās un vizuālās mākslas svētkos “Daba un dvēsele”.

Svētkos piedalījās Darja Popova (6.b - 2.vieta un 2.vieta), Kovaļova Viktorija (6.b - 2.vieta un 2.vieta), Anna Bališeva (7.a - 2.vieta), Valerija Maškova (7.a - 2.vieta un 2.vieta), Arina Romaščenko (7.a - 2.vieta), Elina Rogovska (7.b - 2.vieta un 3.vieta), Marija Kupcova (7.b - 2.vieta un 3.vieta), Isājeva Ksenija (7.b - 2.vieta un 3.vieta), Daņiļonoka Valerija (7.b - atzinība), Viprjažkina Veronika (7.b - atzinība). Paldies meitenēm par piedalīšanos un gūtajiem rezultātiem!

Paldies skolotājām Natālijai Kudiņai un Jekaterinai Kovaļevskai par atbalstu!

348

 

 

 

Mūsu skola saņēma Daugavpils pilsētas domes Sporta un jaunatnes departamenta Pateicību par veselīga un kustīga dzīvesveida attīstīšanu un popularizēšanu Daugavpils pilsētā „Latvijas veselības nedēļa 2017” ietvaros.

 

 

 

           Š.g. 24. maijā Daugavpils cietoksnī notika tradicionālā vēstures spēle 6.klašu skolēniem „Daugavpils sirds pukst cietoksnī”.

           Pasākuma ietvaros sestklasnieki iepazinās ar interesantiem faktiem par Daugavpils cietokšņa vēsturi un veica konkursa uzdevumus, kā šaušana no gaisa lielgabala un cietokšņa maketa salikšana, kā arī atbildēja uz jautājumiem pa dažādiem Daugavpils cietokšņa vēstures posmiem.

               Spēlē piedalījās 11 komandas. Mūsu skolas komanda, kuru pārstāvēja 6.b klases skolēni Maksims Buračkovs un Daniils Česnovickis, ierindojās 4. vietā. Skolēni saņēma diplomu un vērtīgas dāvanas no Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes.

Paldies skolotājai Renātai Repinai par skolēnu atbalstu.

           338          339

 

340         341

 

 

 

 

 

Eiropas dienā, 9.maijā, 8.b klases skolēni ar klases audzinātāju Ingu Capāni un karjeras konsultanti Jekaterinu Kovaļevsku devās “Ceļojumā pa Eiropas Savienību (ES)”.

Durvis skolēniem vēra ES dalībvalstu – Spānijas un Dānijas vēstniecības, kas iepazīstināja ar savu darbu Latvijā, ar vēstnieku un citu vēstniecības darbinieku darba apstākļiem un pienākumiem, kā arī darbinieki stāstīja par savu valstu kultūru, ģeogrāfiju, tūrisma iespējām. Skolēniem bija iespēja skatīties video filmas, aplūkot izstādes un piedalīties spēlēs.

Savukārt Bauskas pilī skolēniem tika rīkota tematiskā ekskursija “Ģērbšanās kultūra Kurzemes hercogistē”, kuras laikā dalībnieki tika iepazīstināti ar modi, ģērbšanās kārtību un manierēm Kurzemes hercoga galmā 16.beigās – 17.gs. sākumā. Pasākuma noslēgumā skolēni ieģērba grupas dalībnieci manierisma perioda galma dāmas kostīmā.

Bet ES māja skolēniem organizēja interaktīvas un izzinošas aktivitātes.

“Ceļojums pa Eiropas Savienību” bija aizraujošs, interesants un paliks skolēnu atmiņā uz ilgu laiku.

324

 

325

 

326

 

 

 

288

 

24.maijā agrā rīta stundā reisa autobuss aizvizina mūs (17 vidusskolēnus un 3 skolotājus) līdz Berķenelei. Pa vecu kuplu liepu aleju nonākam Raiņa bērnības zemē. Te mūs laipni sagaida muzeja – mājas darbinieces un sākas ekskursija pa dzīvojamo māju. Kaut Berkenele atrodas 10 km rādiusā no Daugavpils, izrādās, ka lielākā daļa skolēnu šeit ir pirmo reizi.

Berķeneles pusmuižu Raiņa vecāki - Krišjānis un Dārta Pliekšāni nomā no 1872. – 1881.gadam. Deviņus gadus tā ir topošā dzejnieka dzīves vieta. Šeit sākas skolas gaitas Grīvas vācu skolā, šeit viņš pavada brīvdienas, mācoties Rīgas ģimnāzijā. Šeit veidojas nākamā dzejnieka personība, šeit viņš pirmoreiz iemīlas (Ida Apsāne – Mēnessmeitiņa), šeit veidojas viņa pasaules uzskats, tiek sarakstīti pirmie dzejoļi. Dzejoļu krājumā “Dagdas piecas skiču burtnīcas” nodaļa “Vienīgā aina” veltīta Berķenelei.

Precīzi nav zināms, kurā gadā šī pusmuiža ir celta. Tiek secināts, ka tā varētu būt 18.gs. I puse. Māja vairakkārt pārbūvēta. Savu tagadējo izskatu ēka ieguva 1996.gadā. Tagad Berķeneles mājas 1.stāvā atrodas Raiņa piemiņas istaba, lietišķās mākslas izstādes telpa, kabinets un izstāžu telpas. Otrajā stāvā izbūvēta kamīnzāle un dzīvojamās istabas, pagrabstāvā – ēdamzāle un virtuve.

Blakus dzīvojamajai mājai ir saglabājies stallis, klēts, ledus pagrabs un plašs dārzs.

Pēc iepazīšanās ar mājā izvietotajiem eksponātiem, dodamies iepazīt apkārtni. Katram tiek iedota kāda dārzā izvietotā objekta fotogrāfija. Objekts ir jāatrod, nosaukums jāuzraksta uz tāfeles Raiņa istabā. Tikpat ātri, cik izklīstam, atgriežamies atpakaļ. Uz tāfeles izveidojas garu garā rinda ar nosaukumiem- Berķeneles saule, Sausās peļķes, Zelta zirgs, Spalva, Pliekšānu garderobe, u.c., - ekskursijas vadītāja par katru izstāsta mazliet plašāk. Esam iepazinuši visu dārzu. Atliek tikai vēlreiz, mierīgi, izstaigāt, apskatīt, iepazīt… izbaudīt, jo smaržo pienenes un neaizmirstules, dīķītī kurkst vardes, tepat blakus pogo lakstīgalas.

Kāpjam otrajā stāvā. Te mūs gaida ziepju veidošanas darbnīca. Muzeja vadītāja stāsta par ziepju vārīšanas procesu un iesaista izejmateriāla smalcināšanā mūs visus. Tālāk seko “smalcinājuma” kausēšana uz elektriskās plītiņas, krāsas un smaržas pievienošana, saliešana formiņās. Jāgaida, kamēr sacietēs,

… bet mēs tiekam aicināti iestādīt dažas eglītes Berķeneles dārzā. Sākas lietus, bet nekunstam, uzmundrinām sevi ar domu, ka saviem mazbērniem varēsim rādīt eglītes, ko paši iestādījām.

Atgriežamies mājā. Pagrabstāvā mums iekurina kamīnu. Kamēr meitenes sildās pie kamīna, zēni cep desiņas. Dūmu smarža vilina ārā. Desiņas garšo visiem.

Pēc sātīgā un jautrā piknika dodamies vēl uz vienu darbnīcu – vēstules rakstīšana ar spalvu un tinti. Izrādās, ka tas nav nemaz tik vienkārši, tomēr mēs to darām ar prieku.

Mājas – muzeja klētī ir iekārtota telpa radošo nometņu, semināru organizēšanai vasarā. Te mēs nokļūstam citā gadsimtā: stelles, vēŗpjamie ratiņi, seno laiku šujmašīnas, gludekļi, bajāni un ... un …apģērbs. Apģērbu var pielaikot un… iejusties Raiņa laikā.

Lietus mitējies. Spīd saule. Viss dārzs ir saules pilns. Raiņa bērnības zeme mūs pavada zelta saules pielieta, tā kā Raiņa dzejolī: “Piesmēlies es esmu saules, / Manim pietiks visam mūžam…”

 

Raiņa bērnības mājā ir pavadīta vesela diena. Lūk, ko saka skolēni :

Ļoti jauks Raiņa mājas – muzeja apmeklējums. Liels paldies par iespēju iepazīties ar Raiņa bērnību. Iespaidīgi.

Paldies visiem par aizraujošo projekta aktivitāti. Mūs netraucēja sliktie laika apstākļi. Mēs sildījāmies pie ugunskura un kamīna. Daudz interesantu faktu par Raiņa dzīvi. Man ļoti patika šī diena.

Man patika šī ekskursija. Bija forši gatavot ziepes un stādīt egles. Uzzināju daudz interesantu lietu par Raini. Jauki, ka tepat blakus Daugavpilij ir vietas, kas saistītas ar lielo dzejnieku. Paldies par to, ka parādījāt mums Raiņa māju.

Ļoti aizraujoši. Man bija interesanti uzzināt par viņa bērnību, pirmo mīlestību, kā arī vietu, kur viņš dzīvoja. Viss bija brīnišķīgi.

Es tuvāk iepazinu Raini. Man patika šīs vietas brīnišķīgā apkārtne. Mums sanāca izgatavot ziepes, apskatīt apkārtni un izgaršot cīsiņus. Paldies.

Paldies par aizraujošo dienu Berķenelē. Daba, putni, ugunskurs – atmosfēra pārsteidzoša. Paldies par dāvanu – pašu gatavotām ziepēm. Ļoti labi, ka mums ir iespēja piedalīties tāda veida pasākumos.

Es uzzināju jaunu informāciju par Raini. Man patika cept cīsiņus. Lietus mums netraucēja. Paldies visiem par šo dienu un šīm emocijām.

Man patika Raiņa mājas apmeklējums. Bija forši meklēt objektus dārzā, gatavot ziepes, rakstīt ar spalvu. Ļoti garšīgi cīsiņi.

Šeit ir brīnišķa vēstures elpa, tā ir visur. Man prieks, ka šeit rūpējas par muzeja un visa novada kultūras vērtību saglabāšanu. Visas aktivitātes bija jaukas.

 342       343

 

344       345

 

346       347

 

 

02

Marija Vertinska (11.a) Latgales skolēnu zinātnisko un radošo darbu konkursā “Krievu valoda, literatūra, kultūra: skatījums no XXI” ieguva IV vietu.

Paldies par atbalstu skolotājai Marinai Halimonei.

 

 

 

Page 1 of 26

Go to top