298

        2018.gada 20.oktobrī Daugavpils 10.vidusskolas 10.-12. klašu skolēniem iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” ietvaros tika piedāvāta iespēja apmeklēt Latvijas Nacionālā teātra izrādi “Pūt, vējiņi!”, kā arī iepazīties ar Latvijas Nacionālā mākslas muzeja ekspozīcijām un izstādēm.

       Gatavojoties braucienam, skolēni klases stundās iepazinās ar Latvijas Nacionālā teātra vēsturi, uzzināja, ka Latvijas Nacionālais teātris ir viens no vadošajiem profesionālajiem teātriem Latvijā. Tas ir mūsdienīgs teātris, kas lepojas ar savām tradīcijām un gandrīz 100 gadu ilgo vēsturi. Par vienu no saviem galvenajiem uzdevumiem teātris uzskata latviešu dramaturģijas popularizēšanu, tādēļ katru sezonu uzsāk ar kāda latviešu autora darba jauniestudējumu. Protams, nozīmīgs ir arī tas fakts, ka 1918.gada 18.novembrī teātra ēkā tika proklamēta Latvijas valsts.

Literatūras stundās skolēni lasīja Raiņa lirisko drāmu “Pūt, vējiņi!”, runāja par lugas tapšanas vēsturi, žanra un kompozīcijas īpatnībām, apsprieda lugas tēmu, ideju, analizēja konfliktu, diskutēja par to, kas ir “teātra māksla”, “aktiera māksla”, “izteiksmīgā runa”, noskatījās 1976.g. uzņemto spēlfilmu “Pūt, vējiņi!” (režisors G.Piesis).

         Skatītāju zāle bija pilna. Visi klātesošie kā apburti sekoja notiekošajam uz skatuves, jo “skanot Imanta Kalniņa leģendārajai kinomūzikai, aktieri dzīvo cilvēku “audeklā” ieauda savu varoņu likteņus, izspēlēja Raiņa lugu kā kanonu. Paturot acu priekšā Latvijas simtgades vasaras Dziesmu un deju svētkus. Ar domu par rītdienu.” (https://teatris.lv/izrade/put-vejini)

        Latvijas Nacionālais mākslas muzejs – tā, pirmkārt, ir ļoti liela, skaista ēka, otrkārt, bagāts interjers, skaistas kāpnes, interesanta arhitektūra. Muzejā ir vairākas izstāžu zāles, skolēnu interesi piesaistīja bēniņu telpā un kupolā izvietotās ekspozīcijas, kā arī neparastais stikla grīdas segums.

         Vissvarīgākais, protams, ir tas, ka lielākajai skolēnu daļai pirmo reizi bija iespēja klātienē iepazīties ar slaveno latviešu gleznotāju daiļradi, kas aptver 19.-20.gs. Latvijas glezniecības vēsturi.

         Brīvo laiku skolēni un skolotāji pavadīja, pastaigājoties pa Vecrīgu, fotografējoties pie nacionālās nozīmes un vēsturiskajiem objektiem, runājot par nākotnes plāniem.

         Par saviem iespaidiem skolēni dalījās, rakstot esejas un veidojot fotoreportāžas. Bet skolotāji praktizējās veidot starppriekšmetu saites, apvienojot literatūras, vēstures, drāmas, mākslas vēstures, novadmācības elementus saturiski bagātā un izglītojošā pasākumā.

Informāciju sagatavoja 10.a klases audzinātāja Ludmila Demida,

direktores vietniece izglītības jomā Diāna Zahareviča

294    295

296    297

                                              359

 

 

 

 

eklase

VISC

Go to top